Ponašanja su manifestacija vrijednosti

Ponašanja su manifestacija vrijednosti

Ivan Rakitić je napustio FC Barcelonu i vratio se u svoju Sevillu. Messi je također napušta već godinu dana. Baš u vrijeme tih previranja došla mi je na red knjiga The Barcelona Way, Damiana Hughesa, britanskog profesora organizacijske psihologije. 

James Baron i Michael Hannah istraživali su utjecaj kulture poduzeća na profitabilnost na tehnološkim startupovima Silicijske doline u periodu od 15 godina. Zaključili su da postoje različite učinkovite organizacijske kulture poduzeća, a većina ih spada spada u jednu od 5 kategorija.

Hughes je u The Barcelona Way opisao koji nogometni klubovi njeguju pojedine kulture:

  • Model zvijezda – Real Madrid – dovođenje najslavnijih i najtalentiranijih osoba i njihovo držanje sretnima pod svaku cijenu s uvjerenjem da će njihova zvjezdana kvaliteta donijeti uspjeh.
     
  • Autokratski – Chelsea – poduzeće vođeno jakim utjecajnim liderom koji postavlja i primjenjuje standarde. Roman Abramovič, Steve Jobs, itd.
     
  • Birokratski – Liverpool – upravljanje na temelju znanosti, statistike i algoritama. Vjerovanje da ćete biti uspješni ako pratite podatke.
     
  • Inženjerski – Borussia Dortmund – pristup temeljen na ideji da do uspjeha dovodi fokusiranje na tehničke vještine i praćenje detaljne strategije. Dovode se tehnički briljantne osobe koje motivira izazovni posao i utjecaj ostalih članova tima.
     
  • Predanost – FC Barcelona – ideja da kultura i dnevno radno okruženje čine kompetitivnu prednost. Radi se o predanosti zajedničkoj filozofiji i stvaranju uvjeta gdje svaki pojedinac djeluje u najboljem interesu organizacije.

Hughes kulturu predanosti opisuje na primjeru Barcelone Pepa Guardiole gdje su u najbitnijim trenucima pojedinci bili jedno i postali jedan od nauspješnijih nogometnih timova u povijesti. Te primijećene obrasce aplicira na poduzeća. Ono što autor naglašava, Guardiola je vodio primjerom. Tim ga je slijedio. Tim je dijelio vrijednosti i ponašanja i zato je ta generacija bila toliko uspješna.

Snaga kulture predanosti je u tome što zahtjeva izbor. Pojedinac se mora skroz uključiti ako želi biti dijelom organizacije. Ili kako autor veli – FIFO (Fit In Or F***-off).

Zato je bitno da se menadžeri fokusiraju na ponašanja, a ne na vrijednosti. Vrijednosti su često skup apstraktnih pojmova (koje neki menadžeri tjeraju zaposlenike učiti napamet). Dok su ponašanja vrijednosti u akciji!

FC Barceloni su na vrhu po važnosti 3 ponašanja:

  1. Poniznost
  2. Marljiv rad
  3. Tim na prvom mjestu

Top 3 ponašanja su za njegovanje kulture dovoljna i lako pamtljiva.

Razmislite koja su top 3 ponašanja u vašoj organizaciji? Jeste li vi kao menadžer primjer tih ponašanja?

Autor: ACT Grupa

Je li ti bio koristan sadržaj?

0 / 5. 0

Kratka anketa

Kako bismo bolje razumijeli razmjere trenutne COVID-19 krize, odgovori na par brzopoteznih pitanja

    Smatraš li da je tvoje poduzeće pogođeno COVID-19 situacijom?

    Posluješ li trenutno na hrvatskom tržištu?

    Koja je veličina tvojega poduzeća?

    Dubinska analiza

    Ispunite upitnik samoprocjene o svojem poslovanju za uvid u trenutno stanje vašeg poslovanja u odnosu na ciljeve koje želite ostvariti.

    Ispuni upitnik
    Dubinska analiza