Marketing je vaš odnos s tržištem.
Kao i za svaki odnos ‘potrebno je dvoje’ tj. važan princip marketinga je obostranost.Kvalitetu vašeg odnosa s tržištem ocjenjujemo kroz ponašanja.
Željena ponašanja ‘druge strane’ su: (1) kupnja; (2) korištenje; (3) preporuka. Želite da vaš proizvod / uslugu kupuju. Želite da vaš proizvod / uslugu koriste. I želite da vaš proizvod / uslugu korisnici, kao i kupci, preporučuju drugima.Kao i kod svakog odnosa, da bi isti bio na obostrano zadovoljstvo, treba se malo potruditi.
Drugom stranom ne možemo kontrolirati. Korisnik ili publika će misliti, shvatiti, osjetiti, ono što već će. Možemo svjesno samo paziti koje su nam namjere te promatrati odnos učeći o tome kakva reakcija druge strane nam je poželjna te što prethodi poželjnim ponašanjima.
U marketingu možemo odnos promatrati kao 1-na-1, tj. među-osobni odnos. Ili kao odnos s masom. Pošto se masa sastoji od mnogo mnogo pojedinaca, relevantno nam je što su masa samo utoliko što koristimo masovne medije da bismo došli do njih. Ciljajući masu uvijek svejedno promišljamo na 1-na-1 razini, odnosno stvaramo personu, jednu za svaku ciljanu skupino kojoj se obraćamo. Persona je lik ili izmišljena osoba koja služi kao predstavnik vaše ciljne skupine.
Tu smo već istaknuli osnovne elemente marketinške prakse:
- Dionici:
- Vi, vaše poduzeće / odjel marketinga
- Tržište, druga strana (stranka) bila to jedna osoba ili predstavnik grupe ili personifikacija grupe (naša pretpostavka prosječnog/e predstavnika/ice grupe)
- Procesi:
- Uspostava odnosa
- Održavanje odnosa
- Komunikacija
- Kanali komunikacije
- Sadržaj komunikacije
- Mjerila:
- Željena ponašanja
- Brojnost publike
- Povrat
Povrat na marketing bi trebao biti 20% za već uhodane tvrtke. Povrat je porast broja korisnika, porast prodaje ili porast vrijednosti tvrtke / branda. Znači povrat je brojka koju lako izrazimo u vrijednosti valute (novca). Svakako unaprijed odredite koliko ste spremni potrošiti.
ROI = (prihod – uloženo) / investicija * 100
Ponašanja možemo usmjeravati, a početna točka je uvijek koje je ciljano ponašanje. Ponašanja usmjeravamo marketinškim i promotivnim intervencijama, porukama, frekvencijom koliko često ponavljamo poruku, odabirom kanala i mjesta gdje se naša poruka pojavljuje itd. Jer ne možemo kontrolirati protok informacija, širenje informacija, kao ni ono što ljudi misle o nama onda fokusiramo svoju energiju na kontroliranje gdje i kako se izlažemo. Kontroliramo kanale komunikacije, i time kompenziramo to što ne možemo kontrolirati ”kako” netko čuje ili doživi naše komunikacijske poruke.
Osnove svake komunikacijske i marketinške strategije je odrediti koja ponašanja želimo, kako svjedočimo da su se ponašanja desila (METRIKA) te onda krenemo utjecati na ta ponašanja ? odredimo kakve poruke i intervencije ćemo raditi gdje.
Obrazac za uspostavu marketinške strategije preuzmite ispod.
Autor: ACT Grupa