Upravljanje poslovanjem znači upravljanje narednim resursima: imovina, kapital, ljudski resurs, vrijeme, odnosi s kupcima, zalihe, informacije itd. Dok nam financije strukturiraju odnos prema resursu kapitala, a prodaja i marketing resurse odnosa s kupcima, ostalo često zapostavimo. Ipak interni sistem procesa i zaposlenika najveće nam je konkurentsko oružje, jer tu možemo postići ili učinkovitost ili posebnost koje nam daju prednost.
Naše poslovanje strateški radi u svrhu misije i ciljeva te je najbolji boost za interne operacije da se pazi prilikom organizacije da doprinosimo upravo tim ciljevima. Planiranje aktivnosti alat je koji nam omogućava da vizualiziramo vrijeme kojim raspolažemo u jednoj cjelovitoj slici te unutar toga rasporedimo svoje aktivnosti, u skladu s prioritetima i u svrhu maksimalnog učinka.
Ovaj alat ima vremenske okvire. To ne znači sadržajne okvire! Sasvim je legitimno ako se nešto ne stigne odraditi u planiranom razdoblju da se za tu aktivnost napravi novi raspored, npr u idućem razdoblju.
Uvijek prvo popunjavamo ‘BIG PICTURE’ polja – lijeva strana plana:
Polje 1: vaš veliki cilj, tj svrha, ono što u dvotjedniku zovemo vaš ‘krovni cilj’ -to je zašto ste se prijavili u akcelerator, cilj sudjelovanja na vašim preporukama za rad te ultimativno ono što želite za svoj biznis postići u narednih 6mj do godinu dana.
Polje 2: prioriteti, vaš posao uključuje neke nadolazeće projekte ili ciljeve, korake po planu poslovnog razvoja itd. To su sve pod-ciljevi, odnosno ciljevi koji doprinose vašem krovnom cilju (svrsi). Slažemo ih po nizu prioriteta prema omjeru potrebnih resursa s jedne strane (da li nam je to skupo? Treba li puno vremena? Da li je vrijeme za to sada???) i očekivanog ishoda (učinka) s druge strane. Znači, sve što ne doprinosi našem krovnom cilju i zahtjevno je ne bi trebao biti prioritet. Prioriteta je dobro imati čim manje. Molim vas, ne više od 5. U pravilu je 3 optimalno…
Polje 3: analiza i kontekst daju kratki opis koji pojašnjava zašto radite na prioritetima na kojima radite, u kojim uvjetima to radite, koji su tu rizici, ili možda prilike… Ovo je opisno polje kojim smještamo svoje ciljeve i prioritete poslovanja u realno okruženje tržišta, izazova i resursa unutar čijih ograničenja djelujemo.
Jednom kada smo svjesni svrhe svog djelovanja, što nam je važno i zašto, TEK onda nabrajamo listu to-do aktivnosti koje ćemo odraditi u zadanom vremenskom periodu.
Ovaj redoslijed je važan jer tako smo sigurni da vrijeme dajemo aktivnostima koje doprinose našem razvoju i radu.
Polja 4, 5 i 6 su: kada, što (lista zadataka ili aktivnosti) i kako vidimo da je napravljeno (rezultat).
Autor: ACT Grupa